KJØPSVILKÅR

1.    AVTALEN

Når du gjennomfører et kjøp på hanske-hallen.no, aksepterer du våre kjøpsbetingelser. Det inngås en bindende avtale mellom Hanske-Hallén AS «Hanske-Hallén» og deg som kunde. Betingelsene kan endres, så du bør lese gjennom hver gang du gjennomfører et kjøp på nettsiden.

Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

2.    PARTENE

Selger er Hanske-Hallén AS «Hanske-Hallén», organisasjonsnummer 922 324 530 MVA
Postadresse: Billingstadsletta 30, 1396 Billingstad.

Kundeservice: kundeservice@hanske-hallen.no eller vårt kontaktskjema.

Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.

3.    PRIS

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på varene i nettbutikken.

Tilbud gjelder så langt lageret rekker, og innenfor de tidsfrister vi informerer om i markedsføringen.

Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer.

Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for varens ordinære verdi.

4.    PRODUKTER

Vi ønsker at du skal finne hanskeparet som passer for deg, og forsøker å gi god veiledning gjennom størrelsesguiden. Dersom hanskene ikke passer, vil likevel ikke selger ha noe ansvar for kjøpers valg av størrelse. Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.

Det samme gjelder øvrige varer.

5.    AVTALEINNGÅELSE

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

6.     BETALING

Du kan velge mellom tre trygge måter å betale på gjennom den norske betalingsløsningen Dintero: Vipps, kredittkort (Visa,Mastercard) eller faktura via Collector Bank/ Walley. Du kan også velge å dele opp fakturaen i henhold til Walley sine vilkår.

Betaler du med kredittkort eller debetkort, trekkes kjøpesummen på kortet samme dag som bestillingen blir sendt. Walley Faktura har 30 dagers betalingsfrist. Hvis du velger å betale med faktura, mottar du fakturaen på e-post når pakken sendes fra oss. Fakturaen sendes til e-postadressen du legger inn ved bestilling.

Walley Delbetaling ligger som et eget valg i kassen.

For å velge Walley Faktura og/eller Delbetaling, må du ha fylt 18 år. Walley har en oversiktig kundeservice-nettside med svar på vanlige spørsmål, du finner den her: https://www.walley.no/kundeservice/. Der kan du også logge inn, eller du kan ringe Walley på telefon 22 41 14 55.

7.    LEVERING

Alle bestillinger sendes dagen etter bestilling, såfremt det er mulig. Normalt vil du få varene i løpet av 1 – 4 arbeidsdager. Levering er skjedd når du, eller en som representerer deg, har overtatt varene.

Hvis vi har gått tom for varen du bestiller og vi ikke kan skaffe den i løpet av kort tid, vil vi kontakte deg pr. telefon eller e-post. Hvis bestillingen haster for deg, kan du gjerne skrive det til oss i meldingsfeltet. Du kan også sende oss en e-post til kundeservice@hanske-hallen.no eller benytte kontaktskjemaet vårt.

8.    FRAKT

Du kan velge mellom ulike fraktmetoder:

(A)    Bestillinger over kr 1 000,- gir gratis frakt 

Vi har gratis frakt på bestillinger over kr 1 000,-.  Da kan du velge mellom å få pakken i postkassen (eventuelt i pose på døren), eller å hente den på nærmeste postkontor eller Post i butikk. 

Hvis vi har sendt varene som Pakke i postkassen, men pakken ikke får plass i postkassen din, vil den bli sendt til ditt lokale postkontor eller Post i Butikk. Du får en SMS eller e-post om hvor pakken kan hentes. Velger du “I postkassen – pose på døren” vil pakken henges igjen på døren din. Du får en SMS når den er levert.

Normal leveringstid: 1 – 4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

(B)    Hent hos Hanske-Hallén, kr 0,-

Du kan bestille varen på nett og hente hos Hanske-Hallén i Roald Amundsens gate 6, 0161 Oslo (rett bak Rådhuset). Da betaler du ingen fraktomkostninger.

Så snart bestillingen er klar, får du en e-post med alle opplysningene du trenger for å hente varen. Husk å ta med gyldig legitimasjon. Åpningstidene finner du her.

Du kan som regel hente varene dine samme dag, eller i løpet av 2-3 dager.

(C)    I postkassen, kr 59,-

Pakken sendes som vanlig brevpost med Bring og postbudet leverer den i postkassen.

Hvis pakken ikke får plass i postkassen, vil den bli sendt til ditt lokale postkontor eller Post i Butikk. Du får en SMS eller e-post om hvor pakken kan hentes.

Normal leveringstid: 1 – 4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

(D)    I postkassen – pose på døren, kr 59,-

Hvis du velger “I postkassen – pose på døren”, kan pakken henges i en pose på døren din hvis den ikke får plass i postkassen. For å bruke dette alternativet, må følgende kriterier være oppfylt:

  • Avstanden fra postkassen til døren din må ikke være mer enn 250 m.
  • Huset må være tydelig merket med husnummer og oppgang.
  • Døren må være tydelig merket med navnet ditt.
  • Posten må ha adgang til døren din.

I tilfeller der kriteriene over ikke er oppfylt, blir sendingen levert til nærmeste postkontor eller Post i butikk for utlevering.

(E)    Hentes på postkontor / Post i Butikk, kr 99,-

Du får hentemelding på SMS eller e-post og henter deretter opp pakken på det valgte utleveringsstedet.

Normal leveringstid: 1 – 4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

(F)    Levert hjem på døren; prisen kalkuleres av Posten ut fra adressen din

Haster det? Med dette alternativet får du pakken raskt levert på døren, med sporing. Til store deler av landet får du levering etter én dag. Andre steder må 2 – 3 dager beregnes, avhengig av strekning. Klikk her for å se transporttider fra 01.10.2021 (pdf)

Du får SMS eller e-post om at pakken er på vei, med forventet leveringsdag. Du får mulighet til å endre utleveringsdato, eller å gi Posten fullmakt til å sette igjen pakken hvis ingen er hjemme. 

Pakken leveres hjem på kveldstid (17 – 21) i byer og tettsteder, og mellom 8 – 17 til øvrige steder, se dekningsområde (Excel)

Dersom pakken ikke kan leveres, blir den sendt til din nærmeste Post i Butikk.

9.    RISIKO FOR VAREN

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 7.

10.   ANGRERETT

Du har 14 dagers bytte- og angrerett. For å benytte deg av en av disse, må du gi oss beskjed innen 14 dager fra du mottok varen. Bruk returskjemaet du mottar sammen med pakken, eller ta kontakt med oss på kundeservice@hanske-hallen.no. Du finner også returskjemaet her.

Etter at du har gitt oss beskjed, sender du leverer returvarene til oss så snart som mulig og senest innen 14 dager etter at du meldte fra. Går det lenger tid enn det, vil varene returneres til deg med et fraktgebyr på kr 89,-.

Merk at angreretten kun gjelder for forbrukere og ikke bedriftskunder.

(A)    Bytte og retur til Hanske-Halléns butikk i Oslo

Alle varer kan  byttes eller returneres i vår fysiske butikk i Roald Amundsens gate 6, 0161 Oslo innen 14 dager fra du mottok varen. Se åpningstider her.

Ta med kvitteringen fra nettbutikk i elektronisk eller utskrevet stand. Husk at merkelapper ikke må være fjernet, og produktet må være ubrukt.

Du kan bytte til samme vare i en annen størrelse eller farge, eller til en helt annen vare. Bytter du til en rimeligere vare, vil du få en oppdatert faktura fra Klarna, eventuelt få refundert mellomlegget. Du har også mulighet til å kjøpe en dyrere vare. Vi kan enten oppdatere fakturaen din, eller du kan betale den nye varen i sin helhet i butikken, og få kreditert fakturaen for varen du returnerer.

(B) Returpakke til nettbutikken

Slik gjør du hvis du ikke har mulighet til å komme innom den fysiske butikken:

1) Ta kontakt med oss på kundeservice@hanske-hallen.no eller gjennom vårt kontaktskjema, så kan vi ordne det slik at du mottar din nye vare før vi har mottatt returen. Da kan vi også sjekke at varen du eventuelt ønsker å bytte til er på lager og kan holdes av til deg.

2) Fyll ut returskjemaet. Kryss av for “Bytte” i returårsak. Du finner returskjemaet her.

3) Returfraktseddelen ligger som vedlegg til ordrebekreftelsen som er sendt til deg på e-post. 

4) Lim returetiketten på pakken. Bruk gjerne emballasjen vi sendte deg, eller en annen tett forpakning.

5) Pakken leveres på nærmeste postontor eller Post i butikk, men kan også legges i en rød, offentlig postkasse om du får plass. Merk at returen må leveres til Posten/Bring, ikke til PostNord / MyPack.

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at en returpakke kommer frem til oss.

Koster det noe å returnere/bytte/reklamere?

(A)    Hvis du bytter størrelse eller artikkel, koster det ingenting å returnere varene så lenge du bruker returetiketten du får av oss.

(B)    Hvis du benytter deg av angreretten og returnerer hele eller deler av din ordre, koster det kr 89,- når du bruker returetiketten fra oss. Har du valgt å betale varene med faktura, vil du i så fall få en oppdatert faktura der returvarene er trukket fra og returfrakten lagt til. Har du allerede betalt, får du refundert kjøpsbeløpet for returvarene, minus returfrakten.

(C)    Hvis det er en kjøpsrettslig mangel ved varen og du vil reklamere, koster det ingenting å returnere varen din så lenge du bruker returetiketten. Se punkt 12 for ytterligere informasjon om reklamasjon.

Hvordan får jeg tilbakebetaling, eller oppdatert fakturaen?

Tilbakebetaling skjer gjennom den valgte betalingsløsningen. Har du allerede betalt med kort, eller betalt fakturaen, får du tilbakebetalt varenes verdi innen 7-14 virkedager. Walley kan kontakte deg for å få kontonummeret ditt.

Har du valgt faktura, men ikke betalt, vil du få en oppdatert faktura.

Oppfordring: utsett forfallsdatoen på fakturaen ved retur!

Du kan selv utsette forfallsdatoen på faktura hvis du skal returnere hele eller deler av ordren. Hvis du ikke gjør det, kan det påløpe purregebyr før returen din er mottatt og behandlet. Purregebyret blir belastet deg.

Walley kan vanligvis flytte fram forfall med opptil 2 uker. Du kan logge deg inn på My Walley og flytte forfallsdato selv, eller kontakte Walley sin kundeservice på telefon 22 41 14 55. Du kan ikke flytte forfall på delbetalingsfaktura.

Logg inn hos Walley her og går til fakturaen knyttet til varene du vil returnere. Klikke på “Informer om retur” og bekreft ved å klikke “Jeg har returnert varer”. Så snart Walley har mottatt og registrert returen, vil fakturaen din bli oppdatert.

Betingelser for godkjennelse av bytte/retur:

For å få tilbakebetalt hele beløpet når du utøver angreretten, skal varen sendes tilbake i vesentlig samme stand som da du mottok den.

    • Hansker og vesker kan prøves, men de må ikke være synlig brukt. De må heller ikke ha lukt eller merker.
  • Alle varene må ha sin originale merkelapper og originalemballasje.

Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasje, merkelapper eller med lukt eller merker vil vi anse for å være brukt.

11.   LEVERING OG FORSINKELSE

Vi vil gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig, til enhver tid. Leveringstid er normalt 1 til 4 virkedager, men det kan også være tilfeller med 5 til 7 virkedager.

Vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos www.hanske-hallen.no, eller Posten. Maksimal leveringstid er 3 uker etter at bestillingen din ble gjennomført. Hvis du ikke har fått levering innen den tid, har du rett til å heve kjøpet uten kostnad, med mindre noe annet er avtalt.

Har du ikke mottatt pakken innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed. Gjør du ikke det, vil bestillingen anses som levert.

12.   REKLAMASJON VED MANGEL OG FRIST FOR Å MELDE KRAV

Hvis det er en mangel/feil ved varen, har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Forutsetningen er at du innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen, gir oss beskjed om at du vil påberope deg den. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss for å dokumentere hva som er galt. Vi vil da be om nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler.

Vi gjør også oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye, eller til uegnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Hvis varen har en mangel og dette ikke skyldes deg som kjøper eller forhold på din side, vil vi tilby reparasjon eller en ny vare. Hvis dette er umulig, kan du få prisavslag. Såfremt mangelen ikke er uvesentlig, kan du også heve kjøpet og få pengene tilbake.

Hvis vi har pakket feil vare, er det viktig at du gir oss beskjed innen 14 dager etter at varen er mottatt. Vi vil da betale returkostnaden og sende deg riktig vare, såfremt den fremdeles er på lager. Vi må ta forbehold om at varer kan være utsolgt.

Husk også å ta vare på kvitteringen på kjøpet ditt.

13.   SELGERENS RETTIGHETER VED KJØPERENS MISLIGHOLD

Hvis kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved ikke-forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse: Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving: Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.

Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for lidt tap som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer: Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster Hanske-Hallén kjøper med et gebyr, dvs. retur- og ekspedisjonskostnader (kr 199,-), samt påløpte renter og gebyr ved fakturakjøp. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18  år.

14.   GARANTI

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 11 og 12.

15.   PERSONOPPLYSNINGER

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Kjøperens personopplysninger vil bli brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper, og ikke utlevert til andre med mindre det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfeller. Klarna står for betalingsløsningen, og er selgers databehandler.

16.   ALDER

Du må være over 15 år for å gjennomføre en handel hos oss. Handler du med faktura eller delbetaling, er aldersgrensen 18 år.

17.   KONFLIKTLØSNING

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 11 og 12. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.

HANSKE-HALLÉN AS

Organisasjonsnummer: 922 324 530
kundeservice@hanske-hallen.no

BUTIKKEN

Roald Amundsens gate 6, 0161 Oslo
Telefon: 900 33 455

ADMINISTRASJON

Hesselbergs gate 8C, 0555 Oslo
Telefon, daglig leder: 456 33 427